Erasmus+ õpiränne viis HKHK töötajad Valenciasse

23.-29. aprillini viibisime meie – Haapsalu Kutsehariduskeskuse äriteenuste osakonnajuhataja Marelle Möll, kutseõpetaja Kristin Veltri ja direktor Ingrid Danilov Erasmus+ õpirände raames Hispaanias, Valencias, kus me külastasime sealset partnerkooli Instituto Inter. Meid võttis vastu kooli inglise keele õpetaja ja Erasmus+ programmi koordinaator Jesus Sanches Gaspar.

Instituto Inter on eraõiguslik kutsehariduskeskus, mis alustas tegevust 1977.  aastal pakkudes nii traditsioonilist kutseõpet, töökohapõhist õpipoisiõpet kui lühiajalisi kursusi erinevatel erialadel. Õppijaid on kokku 1300, on nii noori kui täiskasvanuid. Õppijate seas on saanud populaarseks online õpe, kus elektroonses keskkonnas toimuv teoreetiline õpe on kombineeritud praktilise õppega töökohtadel. Õpetatavaid erialasid on koolis 7,  meid huvitas põhiliselt õppetöö korraldus hooldustöö ja lapsehoiu erialadel. Üllatav oli, et koolil on ka oma kirjastusgrupp, kes annab välja õpikuid, mille koostajateks on kooli õpetajad ise ning mida kasutavad ka teised kutsekoolid Valencias.

5 päeva jooksul tutvusime Hispaania kutseharidussüsteemiga, konkreetse kooli Instituto Inter õppetöö korraldusega, õppebaasidega ning külastasime 3 lasteaeda, kus kooli õpilased sooritasid oma ettevõttepraktikat. Viibisime ka praktikandi praktikasoorituse hindamisel ettevõttes. Mis jäi meelde ja muljet avaldas, oli see, et ühe eriala õpetajaid on koolis ainult 4-5, mis tähendab, et kõik õpetajad on koolis täiskohaga ja peavad seega valdama väga laia ainete spektrit. Õpetajatöö on populaarne ja pooled neist on mehed. Õppetöö on üles ehitatud eraldiseisvate ainetena, mitte tervikmoodulitena, nagu meil viimastel aastatel toimunud on. Muljet avaldas ka väga väikene õppetöö katkestajate osakaal, üksnes 2-3% õpilastest ei jõua õpingutega lõpuni. Kui uurisime, millised spetsialistid koolis veel õpilaste heaks töötavad, saime vastuseks, et neid ei ole. Õpetajad ise on samal ajal ka nö sotsiaaltöötajad ja psühholoogid, teisisõnu – kõik õpetajad on terve päeva koolis, tunnevad läbi ja lõhki kõiki õpilasi ning elavad kaasa nii nende rõõmudele kui muredele. Kes esimesena märkab, et õpilane pole kooli jõudnud, helistab kohe vanematele.

Lisaks kutsekoolis kuuldule ja nähtule oli meil võimalus tutvuda ka kauni Hispaania linna Valenciaga. Kuna meie saabumine Valenciasse langes kokku püha Vincente Ferreri päeva tähistamisega, oli linn pidurüüs. Vincente Ferrer oli Valencia dominikaani munk, kelle katoliku kirik oli kuulutanud pühakuks ja kelle päeva tähistatakse igal aastal oli 24. aprillil. Linna eri piirkondadesse oli paigaldatud altarid ning lapsed etendasid stseene pühaku elust ja imetegudest, mida Vincente Ferrer oli Valencia linna heaks teinud. Sama päeva pealelõunane aeg kulus Euroopa suurima okeanaariumi külastamisele. Keskuses on 9 ala, millest igaüks esindab maa erinevat ökosüsteemi. Okeanaarium avati külastajatele 2013. aastal ning akvaariumites oleva vee kogumaht on kokku 42 miljonit liitrit. Saime osa ka meeldejäävast ja emotsionaalsest delfiinide etendusest.

5 päeva Valencias kulgesid väga kiirelt ja töiselt, aga aega jäi ka kauni Valencia vanalinnaga tutvumiseks ning rahvusroogade maitsmiseks. Kokkuvõtteks võimegi öelda, et kuuldut ja nähtut oli parasjagu, reis Valenciasse oli huvitav ja pakkus ideid õppetöö arendamiseks ka oma koolis.

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram