Loodusturismi praktika rohelisel saarel

Kaks loodusturismi korraldamise õppijat Anne Hansberg ja Maris Meriste said Erasmus+ programmi toel võimaluse teha õppepraktika Iirimaal, täpsemalt Iirimaa läänerannikul Tourmakeady külas. Praktika toimus HKHK-s kevadel alanud uue kaheaastase projekti “Uued oskused – uued võimalused” raames. Kohapeal võtsid meid vastu B&B hostelipidajad Ann Marie ja Sean Heneghanid.

Kohale jõudes üllatas meid vapustavalt kaunis loodus, pererahva külalislahkus ja meeldiv majutus omaette toas. Sisseelamiseks anti meile üks vaba päev ja siis algas igapäevane praktiline tegevus. Praktika tegevused olid juba ette kavandatud vaheldusrikkalt – kaks päeva nädalas aiandustöid looduspargis Dreamhouse, üks päev giidipraktikat koos saksa turismifirmaga Highländer ja ülejäänud päevadel osalemine hosteli igapäevategevustes. Just selline tegevuste vaheldumine andis erilise võlu meie praktikale ja neli nädalat praktikat möödus lennates.

Mida siis nelja praktikanädala jooksul kogesime?

Loodustegevuse ja taimede tundmise kogemusi saime praktiliste töödega looduspargis Dreamhouse, saime teada, et lühikese ajaga (~ 6-7a) on tühermaale võimalik rajada eeskujulik liigirikas Dreamhouse dendropark, teadvustasime kui tähtis on ka inimkätega rajatud pargis järgida siiski taimede looduses esinemise loomulikku kooslust, kuulsime kuidas mesilaste pidamine aitab vähendada taimemürkide kasutamise vajadust ning õppisime veel palju muudki kasulikku. Põnevust praktikale lisas koostöö võimalus eri rahvuste esindajatega – vabatahtlikega Hispaaniast, Itaaliast ja Tšehhimaalt.

Giiditööst saime võrratu kogemuse osaledes Saksa firma Highländer poolt saksa turistigruppidele korraldatud kohapealsetel nädalastel pakettreisidel. Osalesime kaunil kanuumatkal järvel, matkasime jalgsi mägistel matkaradadel, külastasime Galway linna ja Achilli saart. Et giiditekstid olid saksa keeles tuli üles otsida oma kesised saksa keele teadmised, aga saime hakkama. Muu suhtlus oli ikka inglise keeles. Meelde jäi kohapealse giidi Piero operatiivne marsruudi muutmine vastavalt ilmale ning vajadusel (nt vihmaga mäkke ronides) turistide meeleolu üleval hoidmine.

Hostelipidamises saime väga vajaliku kogemuse praktilisest tööst B&B perenaise Ann Marie Heneghanid käe all, kes oli võrratu kokk, ja kes lisaks tavatoitudele oskas valmistada maitsvaid toite nii taimetoitlastele kui ka veganitele. Eriti hea oli tema toorjuustutort mille valmistamisega sai hakkama isegi tema 10-aastane tütar Sinead. Meie ülesandeks oli kord nädalas osaleda toidu ettevalmistamisel ja puhastada ja korrastada hostelitoad külalistele. Lisaks osalesime kolm korda nädalas 30-liikmelise turismigrupi teenindamisel lõunasöögi serveerimisel ja nõude koristamisel. Kõik omandatud kogemused praktika käigus olid väga vajalikud edaspidises tööks loodusturismi korraldajana Eestis.

Kokkuvõtteks, oleme väga tänulikud võimaluse eest oma loodusturismialane praktika Iirimaal läbi viia . Õppisime tundma võrratut Iirimaa loodust, saime palju uusi praktilisi kogemusi turismi korralduses ja nägime kuidas praktikas toimib hea koostöö saksa turismifirma ja Iirimaa kohalike ettevõtete vahel. Leiame, et selline hea koostöö välispartneritega on võimalik ja vajalik ka eesti turismiettevõtete ja välispartnerite vahel.

Anne Hansberg
LT 16

HKHK partnerkooliks Iirimaal on Westport College of Further Education, kellega koostöö kestab kogu projekti vältel.

Iirimaa praktika fotosid saab vaadata ka meie Facebook’i lehel.