Uudised

Koostööst sünnivad uued ideed: HKHK naiskond külastas Utrechti ametikooli 14. veebruar HKHK


Eelmise aastaga lõppes ühisprojekt FlexLearn, mille üheks partneriks olid ka armsa Hollandi linna Utrechti ametikooli veel armsamad inimesed. Koostööna valmis juba uus plaan! Mõned kuud pärast projekti aruande kinnitamist võttis lennuk taas suuna tuttavasse kanalipiirkonda Utrechtis.

Nimelt jäi kõlama, et lisaks õppija toetamisele on hollandlased ka tublid sündmuskorralduse ja õenduse õpetajad, mida me lähemalt uurima läksimegi.

Kuigi ilm oli sombune, siis hollandlaste soojus tekitas tunde nagu oleksime olnud sõbrad juba aastakümneid, samas oli kogu programm minuti pealt kureeritud ning esitluste vahele pikitud rühmatöid, liikumisharjutusi ja kõiksugu muid metoodikad. Nädala eesmärkidena läksid kirja nii õppekavade võrdlemine kui ka naermine kuniks kõhulihased valusad. Tagantjärgi saame öelda, et kõik eesmärgid said täidetud!

Juba MBO Utrecht kool ise on muidugi omamoodi vaatamisväärsus - erinevad kampusehooned on ühendatud ühe katuse alla. Üleüldse oli tunne nagu oleks mingil hubasel festivalil, mitte koolis.

Kui eestlased kipuvad oma hariduse ülesehituse loogikas olema pigem struktureeritud, siis hollandlasi on juhtinud (või siis just mitte juhtinud) autonoomia. Hollandlased on ühed maailma pikimad ja samas ka õnnelikumad. Otsustusõigus algab juba varajasest lapsepõlvest ning ka õppijatel on võimalus ja kohustus omaenda õpiteekonda ise juhtida, õpetajad kannavad pigem mentori ja teejuhi rolli.

Hindaminegi on pigem kujundav, kus lõpptulemus koosneb kümnetest pisikesest tükikestest. Nagu nad ise ütlesid - vaid mõne piksliga pildist ei saa midagi aru, mida rohkem data-punkte, seda selgem on õppija areng.

Meid vaimustasid õppijad, kes rääkisid uhkusega oma tööst luksushotellis, praktikakogemustest, kus tuli jõuluvana mängida või Maltal kuid üksi hakkama saada kui ka omaenda teed juhtida töökohapõhises õppes mitmel erialal korraga õppides. Kõige enam siiski vaimustas meid see kogukonna tunne, kuidas õppijad ja õpetajad koos ühistes puhkeruumides küpsiseid sõid ja üksteist mentordasid - ikka toetavalt, sõbralikult ja kogu protsessi nautides ning sooja muigega suunurgas.

Hollandis on 4. taseme kutsekeskhariduse tasemel võimalik õppida nii meditsiiniõeks kui sündmuskorraldajaks. Hindamise üheks osaks on ka igal aastal läbitavad eksamid. Näiteks matemaatikaeksam on esimesel, inglise keel teisel ja eriaalased eksamid viimasel aastal. Õppijad, kes suudavad praktika ja õppimise ühildada, saavad lõpetada kiiremini.

Erasmus+ õpirändel osalesid Riinu Raasuke, Tiia Tiisler, Marit Tamm, Merle Mäesalu ja Maris Siemes. Teksti autor Riinu Raasuke. 

Täname südamest sooja vastuvõtu ja põhjaliku koostöö eest imelist MBO Utrecht meeskonda! 

 

Eelmise aastaga lõppes ühisprojekt FlexLearn, mille üheks partneriks olid ka armsa Hollandi linna Utrechti ametikooli veel armsamad inimesed. Koostööna valmis juba uus plaan! Mõned kuud pärast projekti aruande kinnitamist võttis lennuk taas suuna tuttavasse kanalipiirkonda Utrechtis.

Nimelt jäi kõlama, et lisaks õppija toetamisele on hollandlased ka tublid sündmuskorralduse ja õenduse õpetajad, mida me lähemalt uurima läksimegi.

Kuigi ilm oli sombune, siis hollandlaste soojus tekitas tunde nagu oleksime olnud sõbrad juba aastakümneid, samas oli kogu programm minuti pealt kureeritud ning esitluste vahele pikitud rühmatöid, liikumisharjutusi ja kõiksugu muid metoodikad. Nädala eesmärkidena läksid kirja nii õppekavade võrdlemine kui ka naermine kuniks kõhulihased valusad. Tagantjärgi saame öelda, et kõik eesmärgid said täidetud!


Juba MBO Utrecht kool ise on muidugi omamoodi vaatamisväärsus - erinevad kampusehooned on ühendatud ühe katuse alla. Üleüldse oli tunne nagu oleks mingil hubasel festivalil, mitte koolis.

Kui eestlased kipuvad oma hariduse ülesehituse loogikas olema pigem struktureeritud, siis hollandlasi on juhtinud (või siis just mitte juhtinud) autonoomia. Hollandlased on ühed maailma pikimad ja samas ka õnnelikumad. Otsustusõigus algab juba varajasest lapsepõlvest ning ka õppijatel on võimalus ja kohustus omaenda õpiteekonda ise juhtida, õpetajad kannavad pigem mentori ja teejuhi rolli.

Hindaminegi on pigem kujundav, kus lõpptulemus koosneb kümnetest pisikesest tükikestest. Nagu nad ise ütlesid - vaid mõne piksliga pildist ei saa midagi aru, mida rohkem data-punkte, seda selgem on õppija areng.

Meid vaimustasid õppijad, kes rääkisid uhkusega oma tööst luksushotellis, praktikakogemustest, kus tuli jõuluvana mängida või Maltal kuid üksi hakkama saada kui ka omaenda teed juhtida töökohapõhises õppes mitmel erialal korraga õppides. Kõige enam siiski vaimustas meid see kogukonna tunne, kuidas õppijad ja õpetajad koos ühistes puhkeruumides küpsiseid sõid ja üksteist mentordasid - ikka toetavalt, sõbralikult ja kogu protsessi nautides ning sooja muigega suunurgas.

Hollandis on 4. taseme kutsekeskhariduse tasemel võimalik õppida nii meditsiiniõeks kui sündmuskorraldajaks. Hindamise üheks osaks on ka igal aastal läbitavad eksamid. Näiteks matemaatikaeksam on esimesel, inglise keel teisel ja eriaalased eksamid viimasel aastal. Õppijad, kes suudavad praktika ja õppimise ühildada, saavad lõpetada kiiremini.

Erasmus+ õpirändel osalesid Riinu Raasuke, Tiia Tiisler, Marit Tamm, Merle Mäesalu ja Maris Siemes. Teksti autor Riinu Raasuke. 

Täname südamest sooja vastuvõtu ja põhjaliku koostöö eest imelist MBO Utrecht meeskonda!